یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
بر اثر حاکم بودن سیاست آل سعود و وهابیت، آثار تاریخی مکه یکی پس از دیگری تخریب می‌شود و جای خود را به آسمان‌خراش‌ها و مراکز تجاری لوکس می‌دهد تا اینکه ساکنان این شهر آن را «لاس‌وگاس» عربستان بخوانند.
SHIA-NEWS شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، گزارش‌های خبری نشان می‌دهد که آثار دینی تاریخی شهر مکه و آثار باستانی و فرهنگی آن یکی پس از دیگری قربانی طرح‌های جدیدی می‌شود که تحت پوشش توسعه حرم مکی صورت می‌گیرد.

طرح احداث قطار تندرو مکه، طرح توسعه اطراف مسجدالحرام از جمله طرح‌های جدید خاندان حاکم بر عربستان است که تاکنون سبب تخریب بسیاری از اماکن مذهبی و تاریخی شده است.

این طرح‌ها به گفته مقامات و برخی شاهزاده‌های سعودی، برای خاندان حاکم سود کلانی در بر دارد. چندی پیش "بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود" در مقاله‌ای ضمن افشای اختلاس چند میلیون دلاری در طرح قطار حرم مکی نوشت: درباره طرح قطار، همه خوب می دانیم که هزینه‌اش چقدر است و طرحش چه شکلی است در حالی که شبیه به گلوله فولادی و تمدن ژاپنی، تکنولوژی آمریکایی و رفاه‌طلبی فرانسوی و با هزینه‌ای نجومی است اما ساعتی که بر بالای مکه می‌سازند ساعتی با شکلی انگلیسی در بالای کعبه است و شعار الله اکبر آن بسیار شگفت‌آور است که متعلق به چه فرهنگی است؟ اشکال این ساختمان‌ها هیچ ربطی به روحانیت مکه و کعبه ندارد... ما در عربستان در حال غرق شدن در ساخت و ساز اماکن تفریحی مجلل هستیم... .».

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز در گزارشی اعلام کرد: آثار تاریخی شهر مکه خراب می‌شود و فضا را برای احداث هتل‌های لوکس و مراکز خرید مجلل در شهر باز می‌کند.

بر اساس این گزارش، نمایان شدن چنین مظاهری، سبب شده است که در پشت درهای بسته، زمزمه‌هایی از ساکنان شهر مکه به گوش برسد که حتی پلیس ‌دینی (ماموران هیئت‌های امر به معروف سعودی) هم صدای آن را هنوز نشنیده است؛ این زمزمه‌های ساکنان مکه، شهر خود را «لاس‌وگاس» می‌خواند، زیرا در 10 سال اخیر اماکن مقدس مسلمانان به شکلی گسترده تخریب شد تا در میان افکار عمومی مسلمانان جهان اعتراض‌هایی ایجاد کند.

در این گزارش آمده است که شهر مکه که هر ساله شاهد حضور هزاران حاجی است، اکنون شاهد بالا رفتن آسمان‌خراش‌هایی است که یا مرکز تجاری است یا هتلی است مجلل و لوکس.

بر اساس گزارش این روزنامه انگلیسی، مکه برای خاندان آل سعود، چشم‌اندازی است برای آینده این کشور. ساختمان‌های بتونی این شهر که با درآمد هنگفت نفتی ساخته شده است، به منبع جلال و جبروت ملی آل سعود تبدیل شده است.


روزانه بر تعداد ساکنان این کشور که از این سیاست نگرانند افزوده می‌شود، بخصوص کسانی که ساکن مکه مکرمه و مدینه منور هستند و در قابل عطش ساخت و سازها بر خرابه‌های میراث تاریخی که مردان دینی افراطی (وهابی) از آن حمایت می‌کنند و از عدم حمایت از میراث تاریخی فرا می‌خوانند، این احساس نگرانی بیشتر شده است.

منتقدان معتقدند که مکه مکرمه بازیچه دست ثروتمندان و سرمایه‌دارانی شده است که در حال سلب قدرت روحانی مکه و مدینه هستند ولی تعداد کسانی که حاضرند نگرانی خود را از این موضوع آشکارا اعلام کنند اندکند زیرا خطرات انتقاد از سیاست رسمی عربستان بسیار زیاد است.

بر اساس این گزارش، جز ایران و ترکیه، دیگر کشورهای مسلمان از ترس دامنگیر شدن عواقب دیپلماتیک، از بیان اعتراض خودداری می‌کنند مبادا که روادید حجاج آنان مهر نشود.

همچنین باستانشانسان غربی نیز از ترس اینکه همین اجازه محدودی که به آنان داده می‌شود تا وارد برخی مکان‌های تاریخی شوند، لغو نشود، در مقابل این موضوع سکوت کرده‌اند.

منبع: فارس
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.